Obrázok používateľa CEZ OKNO
NA VLNE ČASU: Interview s Johnom Sheliakom časť 1. (SK/EN)

Kto by nechcel poznať budúcnosť? Kedy si nájde partnera/ku, či sa ožení/vydá, vyhrá v športke a nejedného zaujíma aj dátum smrti. Čas je skrátka dosť zaujímavá komodita. V poslednej dobe jeho cena rastie do závratných výšok. A to som ešte nespomenul záhady. 2012 - každý o tom vie aspoň niečo. Skeptici tvrdia, že je to celé jeden veľký humbuk, nadšenci tomu veria natoľko, že pivnicu už dnes prestavujú na nedobytný sklad potravín, ktorý vydrží aj nejaký ten menší atómový výbuch. Ale teraz vážne. Niektorí vedia viac, než všetci ostatní. A delia sa s nami o plody vlastného dlhoročného skúmania. Dokonca cestujú krížom cez celý oceán a pevninu až sem k nám. Dámy a páni, John Sheliak!

 

SK | EN

 

„Ešte som nebol v Európe na dovolenke, tak som rozmýšľal, že to môže byť príležitosť na oddych a preskúmanie časti sveta, ktorý som doteraz nezakúsil, rovnako ako príležitosť pokračovať v dialógu osobne, a spojiť sa s ďalšími, ktorí zdieľali podstatné rysy môjho pohľadu na svet. Tak sa stalo, a zvyšok je, ako hovoríme, história...“

 

Rozhovor s Johnom Sheliakom (Owl Dancer)

 

Drahý John, dovoľ aby som ťa takto na diaľku, virtuálne, privítal na pôde nášho internetového denníka. Merať cestu z rozprávkového Nového Mexika až sem – za tým niečo je. Prezradíš hneď na úvod dôvod Tvojej cesty?

Táto prvá otázka vyžaduje trochu znalosť pozadia celej veci, aby i ostatní plne pochopili, tak mi odpusť trochu rozvláčnu odpoveď.

Mnohí alebo väčšina ľudí verí, že život je proces „tlačený zozadu“ - z minulosti do budúcnosti, že motivácia je ovládaná minulými vnemami a skúsenosťami, a že budúcnosť je len o niečo viac než pasívne zažívanie minulosťou riadeného procesu. Môj život sledoval úplne iný kurz, vždy a húževnato ťahaný vpred nejakým neviditeľným, neznámym a mysterióznym budúcim stavom.

Teória komplexných systémov, alebo nelineárnej dynamiky, či teória chaosu - to všetko je jeden systém myslenia - popisujúci vesmír, v ktorom životný proces, a procesy všeobecne, sú ťahané vpred, z minulosti cez chaotické fázy, do budúcna entitami, ktoré sú nazývané atraktormi, alebo podivnými atraktormi. Minulosť, v tomto pohľade, je analogická s chemtrails emisiami, ktoré zanechali lietadlá, cestou zo zdroja do miesta určenia. Navyše, keď vezmeme do úvahy kurz alebo trajektóriu procesu nášho života procesu, tieto princípy sú určite základnou skutočnosťou - to jest ako príroda a vesmír v skutočnosti pracujú.

Moja cesta z Krajiny kúziel (ako voláme Nové Mexiko) do kľudných hôr severného Slovenska je zaujímavý príbeh, ktorý začína komplexnou interakciou povolania fyzika s neustále sa rozširujúcim životným procesom s hlbokými mystickými rysmi a veľmi neobyčajnými aspektmi. Sny boli dôležitou súčasťou môjho životného procesu odkedy si pamätám, poskytujúc mi vedenie, liečenie, a expanzívnu a mystickú perspektívu sveta a vesmíru ktorý obývame, a ktorý obýva nás. Šamanská prax pôvodných kultúr ma fascinovala počas veľkej časti môjho života v dospelosti. Tieto záujmy a fascinácie ma nakoniec viedli k mystériám prírodných kultúr popísaných Castanedom ako svet Dona Juana, potom ku do sna koncentrovanému šamanizmu (založenom na rastlinách) kultúry Huichol v centrálnom Mexiku, a nakoniec k šamanizmu založenom na filozofii a mystériu rastlín, ktorý popísal Terence McKenna. Bol som fascinovaný užitím psychoaktívnych rastlín v rôznych domorodých kultúrach, a silou a prevahou jednej priamej skúsenosti s prírodou a vesmírom.

 

 

V noci začiatku júna v mojom dome neďaleko Santa Fé, po dlhom pracovnom dni a priveľa práce všeobecne, cítil som sa psychicky aj fyzicky vyčerpaný. Jeden z mojich relaxačných rituálov pri návrate z práce domov je skontrolovať e-maily, a občas sa pozrieť na stránku Facebooku kvôli správam alebo pripomienkam priateľov a rodiny. Túto noc som si všimol, že som mal na Facebooku jednu ponuku na priateľstvo. Normálne týmto návrhom venujem len veľmi málo pozornosti, pretože sú vždy „od priateľov priateľov“, takže tam necítim prepojenie. A aby som bol úprimný, proste nemám čas pridávať niekoľko neznámych ľudí k môjmu skromnému zoznamu priateľov a rodiny. Tentoraz som však cítil rozdiel vo fotografii žiadateľa o priateľstvo - upútala moju pozornosť. Tak som klikol na odkaz a šiel na stránku Facebooku neznámej ženy, z neznámeho miesta. Jediným záchytným bodom pre mňa bola spoločná priateľka, ktorá žila v Santa Fé - aj keď som sa s ňou stretol len raz, keď hovorila s ďalším kamarátom a majiteľom miestnej kaviarne.

Na stránke Facebooku tejto novej priateľky ma zaujali dve veci: lucidné snívanie ako aktivita, a odkaz na knihu Taishi Abelarovej - chráneňkyne Carlosa Castanedu. Tak som poslal žiadosť o priateľstvo potvrdiac môj záujem o sny a snenie, a moje napojenie na spisy Carlosa Castanedu. Vysvitlo, že je to žena z Bratislavy, zo Slovenska (Milka Janegová, pozn. red.). V priebehu roka mi práca brala príliš veľkú časť môjho času a energie, a bol som práve pripravený na dlhú prestávku, na dlhšie obdobie odpočinku a relaxácie. Ešte som nebol v Európe na dovolenke, tak som rozmýšľal, že to môže byť príležitosť na oddych a preskúmanie časti sveta, ktorý som doteraz nezakúsil, rovnako ako príležitosť pokračovať v dialógu osobne, a spojiť sa s ďalšími, ktorí zdieľali podstatné rysy môjho pohľadu na svet. Tak sa stalo, a zvyšok je, ako hovoríme, história.

 


Foto Karol Hlávka John Sheliak na Slovensku, vo Vysokej nad Kysucou, v Múzeu kozmonauta Eugena Čerňana s Payou, Milkou Janegovou

 

Niekoľko posledných článkov Karola Hlávku som šípil, že je čosi vo vzduchu a posledne vydaný mi to potvrdil, ale skutočnosť tohto interview mi aj tak vyráža dych. Terenca McKennu naši čitatelia poznajú. Jeho teória sa môže javiť ako náročná na pochopenie, ale verím, že sa dá vyložiť aspoň sčasti i niekoľkými vetami...

No..., Terence mal stanovisko ohľadom čohokoľvek, čo by sa dalo predstaviť, aj keď predpokladám, v tomto prípade sa odvolávate na Časovú vlnu, I-Ťing, a rok 2012.

Ja som sa stretol s Terencom na workshope v Boulder, v Colorade počas leta 1990 a 1991. Dopočul som sa o ňom od dobrého priateľa zo Santa Fé, ktorý mi dal niektoré svoje kazety na vypočutie. Bol som prekvapený jeho veľmi výrečným a obrazným používaním jazyka a celkovo láskavým a vtipným spôsobom, akým sa vyjadroval. Počas tohto víkendu v meste Boulder strávil celú nedeľu rozprávaním o jeho Teórii Novosti, vrátane znázornenia grafického vyjadrenia teórie, alebo Časovej Vlny (Timewave). Časová Vlna je proste grafické alebo abstraktné vyjadrenie Teórie Novosti.

Podstata Teórie Novosti je úplne jednoduchá, a možno ju vyjadriť ako vytváranie a zachovanie čoraz vyššieho usporiadania komplexných foriem. Komplexná forma sa vyvíja z jednoduchej formy, a rastúca komplexnosť je sprevádzaná rastúcou integráciou, alebo prepojením. Viac usporiadaná integrácia jednoducho znamená, že jednotlivé systémy sú viac integrované alebo prepojené, aby slúžili nejakej väčšej funkcii, účelu, alebo celku. Vyššie usporiadanie môže tiež byť videné ako multidimenzionálne, alebo hyperdimenzionálne, čo znamená stále sa rozširujúci počet stupňov slobody - či rozšírenie kapacity pre pohyb a navigáciu vo všetkých dimenziách priestoru a času.

Ako príklad, keď sa pozrieme na vznik a vývoj vesmíru, niekto vidí vesmír, ktorý bol najskôr veľmi jednoduchý - malý, hustý a z veľmi horúcej plazmy, zbavený akejkoľvek formy, ako ju poznáme. Postupom času, ako vesmír chladol, veľmi rýchlo expandoval počas inflačnej fázy, a bola vytváraná čoraz komplexnejšia forma. Elementárne častice sa vyvinuli na elementárne atómové štruktúry molekúl, a nakoniec na hviezdy, planéty, a množstvo ďalších čím viac komplexnejších foriem, ktoré vidíme okolo nás dnes - vrátane organického života a ďalších komplexných systémov integrovaných do biosféry tretej planéty od žltej hviezdy na predmestí vírivej kolekcie hviezd, ktoré nazývame Mliečnou dráhou. Navyše vesmír zachováva veľkú časť svojej komplexnej formy uchovávaním jej informačného obsahu. Takže máme koncept zachovania energie, zachovania hmoty, hybnosti a pre Časovú Vlnu zachovania Novosti.

Rovnaký evolučný koncept môže byť aplikovaný na jednotlivú planétu, a jednotlivé druhy a ich kultúrne formy, a podľa môjho názoru i na individuálne formy života ako sme my sami. Teória Novosti je prosto pokus charakterizovať tento evolučný proces z hľadiska časovej mechaniky, alebo komplexnej predstavy času, ktorý je v prírode fraktálny alebo sebe-podobný. Inými slovami, akýkoľvek evolučný proces, od jednoduchých až po zložitejšie formy, sa vyskytuje v kelímku fraktálneho času - alebo času, ktorý zahrňuje nelineárne alebo sebe-podobné črty u všetkých časových škál z vloženého evolučného procesu. Jednoducho povedané, to znamená, že akýkoľvek proces vyskytujúci sa v čase, ako sa zobrazuje v malom meradle - povedzme v priebehu jedného roka - má veľmi podobné črty ako štrukturálny proces, vyskytujúci sa v čase v oveľa väčších mierkach - povedzme viac ako tisíc rokov. V individuálnych životných procesoch môžeme vidieť podobné vzory, či sa pozrieme na časové rozpätie 20 rokov, alebo 6 mesiacov.

Stručne povedané, žijeme vo vesmíre a na planéte s evolučnými procesmi, ktoré vytvárajú a uchovávajú čoraz vyššie organizované stavy komplexnej formy. Tak komplexná forma sa vyvíja spôsobom, ktorý zahŕňa čoraz viac vysoko integrovaného, alebo prepojeného, aby slúžilo nejakému väčšiemu celku.

 

Magický I-Ťing. Veštba, orákulum. Ľudia obracajúci sa naň s tými najskrytejšími túžbami. Čo s tým má však spoločné matematika? Výpočty? Grafy?

Matematika je základný jazyk formy a funkcie v prírode, rovnako ako je jazykom vzťahov v prírode. I-Ťing - a ja na ňu nie som v žiadnom prípade odborník - je ďalší jazyk formy a funkcie, a vzťahov v individuálnom životnom procese. Takmer všetko v prírode má holografické prvky - alebo sebe-podobné črty. Toto jednoducho znamená, že obraz celku je obsiahnutý v každom kuse hologramu - alebo že sa vzory objavia vo veľkých mierkach a taktiež sa objavia v stále menších merítkach. I-Ťing je systém myslenia, ktorý je spojený s ľudskou skúsenosťou prostredníctvom abstraktných symbolov. Tieto abstrakcie sú symbolické transformácie, ktoré menia jednu formu hmoty/energie na inú formu hmoty/energie. V prípade I-Ťingu, tam je predpokladané energetické prepojenie medzi životným procesom človeka, a vzorom mince, alebo paličky, ktoré vyplýva z hádzania mincí alebo paličiek tou osobou. Výsledný hexagram vytvorený týmto vzorom mincí alebo paličiek je abstraktný symbol pre vzor životného procesu, ktorý súvisí s úmyslom, alebo myšlienkou pri hádzaní mincí alebo paličiek. Ak prijme predpoklad energetických prepojení medzi osobou hádžucou mincu alebo paličkou, potom I-Ťing ako systém myslenia, sa stáva veľmi vierohodným. Holografické a dokonca aj kvantové rysy prírody a vesmíru by sa potom manifestovali v tomto systéme myslenia cez jeho symboliku.

 

 

I-Ťing má množstvo matematických funkcií, ktoré boli preskúmané mnohými, vrátane vzťahu medzi 64 hexagramami I-Ťing a 64 kodónmi ľudskej DNA. Dôležitým matematickým rysom v súvislosti s vašou otázkou je, samozrejme, ´first order difference´ (FOD) ako ho McKenna nazval. Každý hexagram I-Ťing má šesť liniek naskladaných na seba. Každá linka je buď celá, alebo prerušená v strede. Hodnota hexagramu je určená poradím celých a prerušených čiar v nich obsiahnutých. V hexagrame 1 zo sekvencie kráľa Wena, napríklad, všetkých šesť liniek je celých. V hexagrame 2, je členených všetkých šesť liniek. ´First order difference´ je skrátka počet liniek, ktoré sa menia ako postupujeme sledom 64 hexagramov. Keď sa pozriete na hexagram 1 a 2 v poradí kráľa Wena, všetkých šesť celých liniek sa zmení na prerušené. Tak je ´first order difference´ determinovaný v tomto prípade na 6. Pre zvyšné hexagramy ´first order difference´ variuje od 2 do 5. Takže v Terence McKennovom systéme myslenia, ´the first order of difference´ v sekvencii kráľa Wena, I-Ťing vytvára súbor 64 čísel ako jeden krok každým párom hexagramov začínajúc hexagramom 1. Jedná sa o základné alebo elementárne číslo súboru, ktorý je používaný na konštrukciu Časovej Vlny. Ďalšie matematické operácie sú vykonávané týmto základným číslom produkujúc grafy Časovej Vlny, s ktorými sú mnohí oboznámení.

 

 

Moja práca s Časovou Vlnou začala po mojom prvom stretnutí s Terencom v meste Boulder v Colorade. Bol som fascinovaný jeho koncepciou I-Ťing, na ktorej je založená Časová Vlna, a jeho pohľadom na čas, ako prezentoval svoju prácu na tomto stretnutí. Ako vedec a matematik som si tiež myslel, že ´waveform´ a systém myslenia by mal poskytnúť na hlbšie skúmanie a komplexnejšiu matematickú analýzu, ak to bola v skutočnosti pravdivé znázornenie niektorých základných rysov ´reality´. Predniesol som tieto myšlienky Terencovi po workshope, a povedal mu, že by som chcel začať s podrobnejšou analýzou jeho myšlienok a Časovej Vlny. Bol fascinovaný mojimi myšlienkami a povedal mi, že ma skontaktuje s matematikom, ktorý vytvoril jeho Softvér Časovej Vlny. Aby softvér upravil tak, žeby bol viac „užívateľsky prítulný“ pre matematickú analýzu.

Po počiatočnom období vývoja matematického prístupu k analýze Časovej Vlny, a po dokončení úprav softvéru som si uvedomil, že to bude pravdepodobne chcieť oveľa viac úsilia, a oveľa ľahší prístup k veľkému množstvu historických dát, než som v tej dobe mal. Vysokorýchlostný internet bol obmedzený na inštitúcie a pomerne málo jedincov, a bol drahý. Navyše, ešte nebola žiadna Wikipédia alebo porovnateľný zdroj na čerpanie historických informácií. Tak som pozastavil svoju prácu, až kým som mohol ľahko získať informácie, ktoré som potreboval. O 3 roky neskôr som sa rozhodol urobiť ďalší pokus o matematické preskúmanie Časovej Vlny, tak som šiel na Terencove internetové stránky pozrieť, v akom stave je Časová Vlna. To bolo potom, čo som objavil na Terencových internetových stránkach Watkinsovu námietku - napísal ju britský matematik, ktorý objavil nezrovnalosti v matematike Časovej Vlny. Watkins potom vyzýval Terenca vysvetliť tieto matematické nezrovnalosti alebo zanechať svoje teórie a Časovú Vlnu úplne.

Watkinsov výskum bol výzvou a zmenil môj pohľad na Časovú Vlnu. Nútil ma vykonať svoj vlastný výskum elementárnej matematiky, ktorú predložil. Môj výskum ma nakoniec viedol k záveru, že Watkins skutočne upozorňuje na závažné chyby v matematickom vývoji Časovej Vlny. Na rozdiel od Watkinsa, som si však nemyslel, že by táto chyba bola osudná pre Teóriu Novosti, a tiež som si nemyslel, že by chyba nemohla byť opravená. Vysvetlil som to Terencovi a spýtal sa ho, či by mi dovolil, aby som skorigoval a sformalizoval jeho matematiku. Súhlasil, a ja som prešiel k tvoreniu matematickej a filozofickej formalizácie Časovej Vlny. Zvyšok je história, a celá práca je publikovaná na mojich webových stránkach pre každého, kto má záujem.

 

- pokračovanie už čoskoro -

 

Rozhovor sprostredkoval Karol Hlávka

Otázky: Sokol

Foto © Karol Hlávka

Preklad: Sokol, PH

Ďalšie uverejnenie článku len s povolením redakcie!

exkluzívne.cez.okno

www.johnsheliak.com

 

 

Ďakujem Milke Janegovej a Karolovi Hlávkovi za skvelé prepojenia

Y.

 


Celé interview postupne nájdete na tejto adrese.

 


Interview with John Sheliak (Owl Dancer)

 

Dear John, allow me so, at a distance, virtually, to welcome you in our internet journal. To travel the way from the fairy-tale New Mexico here – there must be something behind it. Will you reveal instantly the reason of your journey?

This first question requires a little background information for others to fully understand any answer that I could give, so forgive me for this somewhat long-winded response.

Many, or most believe that life process is driven from behind – pushed from past into future; that motivation is dominated by past perceptions and experiences, and that the future is little more than a passive receptacle for a past-driven process. My life has followed another course entirely, always and relentlessly being pulled forward by some unseen, unknown, and mysterious future state.

Complex systems theory, or non-linear dynamics, or chaos theory – all one system of thought – describe a cosmos in which life process, and process in general, are all pulled forward, from the past through chaotic phases, into the future by entities that are called attractors, or strange attractors. The past, in this view, is analogous to the chem-trail emissions left behind by jet aircraft, as it travels from origin to destination. Moreover, when we consider the course or trajectory of our life process these principles are most certainly the facts of the matter – this is how nature and the cosmos actually work.

My journey from the’Land of Enchantment‘ (as we call New Mexico), to the serene mountains of northern Slovakia is an intriguing story that begins with a complex entanglement (interaction) of a career in physics with an ever expanding life process embed with deep mystical features and highly non-ordinary facets. Dreams have been an important part of my life process as far back as I can remember, providing me with guidance, healing, and an expansive and mystical perspective of the world and cosmos that we inhabit, and that also inhabits us. The shamanic practices of native cultures have also intrigued me much of my adult life. These interests and fascinations eventually led me to the into the native cultural mysteries described by Castaneda as Don Juan’s world; then into the dream-centered plant-based shamanism of the Huichol culture in central Mexico; and finally into the philosophy and mysteries of the plant-based shamanism described by Terence McKenna. I was intrigued, and even mystified by the use of psychoactive plants in various aboriginal cultures, and by the power and primacy of one’s direct experience in nature and the cosmos.

One night in early June at my home near Santa Fe, after a long days work and far too much work in general, I was feeling emotionally and physically exhausted. One of my relaxation rituals when returning home from work is to check email, and sometimes look at my Facebook page for messages or comments made by friends and family. This particular night I noticed that I had one friend suggestion on Facebook. Normally I pay very little attention to such suggestions, because they are always friends of friends, so there isn’t much felt connection to these unknown others for me. And to be honest I simply do not have time to be adding a host of unknown people to my limited list of friends and family. This time however, there was a felt difference in the photo of this friend suggestion that caught my attention. So I clicked on the link and went to the Facebook page of some unknown woman from some unknown place. The only frame of reference for me was a mutual friend who lived in Santa Fe – although I had only met her once while talking with another friend and owner of a local cafe in Santa Fe.

Once at the Facebook page of this suggested friend, however, two things caught my attention: lucid dreaming as an activity, and a refererence to a book by Taisha Abelar – a protégé of Carlos Castaneda. So I sent a friend request describing my interest in dreams and dreaming, and my connection to the writings of Carlos Castaneda. A ensuing and expanding dialog emerged with this new friend, who turned out to be a woman living in Bratislava, Slovakia. Over the course of a year my work had been taking far too much of my time and energy, and I was ready for a long break for an extended period of rest and relaxation. I hadn’t yet been to Europe for a vacation, so I thought that this might be an opportunity for both rest and to explore a part of the world that I had not yet experienced, as well as an opportunity to continue this dialog in person, and connect with others who shared signicant features of my world view. So arrangements were made and the rest is history, as we say.

 

With some of the last Karol Hlavkas´ articles I have suspected that there is something in the air and the last published one confirmed this to me but the reality of this interview is still taking me about. Our readers know Terence McKenna. His theory may seem to be difficult for understanding but I believe it can be interpreted at least partially in few sentences...

Well, ... Terence had perspectives on just about anything that one might imagine; although I assume in this case you are referring to the Timewave, the I-Ching, and the year 2012.

I met Terence at a workshop in Boulder, Colorado during the summer of 1990 or 1991. I had heard of him from a good friend in Santa Fe who had given me some of his tapes to listen to. I was intrigued by his very articulate and graphic use of language and the overall gracious and humorous manner in which he expressed himself. During that weekend in Boulder, he spent the entire day on Sunday talking about his Novelty Theory including a demonstration of the graphical expression of that theory, or Timewave. The Timewave is simply a graphical or abstract expression of Novelty Theory.

The essence of Novelty Theory is quite simple, and can be stated as the creation and conservation of increasingly higher-ordered states of complex form. Complex form evolves from simple form, and the increasing complexity is accompanied by increasing integration, or interconnection. Higher ordered integration simply means that individual systems are more highly integrated or interconnected to serve some greater function, purpose, or whole. Higher-ordered can also be seen as multi-dimensional, or hyper-dimensional, meaning ever expanding degrees of freedom – or an expanding capacity for movement in, and navigation of all dimensions of space and time.

As an example, when one looks at the creation and evolution of the cosmos one sees a cosmos that was initial very simple – a small, dense, and very hot plasma devoid of any form as we know it. Over time as the cosmos cooled, then expanded very rapidly during an inflationary phase, increasingly complex form was created. Fundamental particles evolved to elemental atomic structures to molecules, and eventually to stars, planets, and the multitude of other increasingly complex form that we see around us today – including organic life and other complex systems integrated into a biosphere of the 3rd planet from an yellow star in the suburbs of a whirling collection of stars that we call the Milky Way. Additionally the cosmos conserves much of its complex form by preserving the information content of such form. Thus we have the concept of energy conservation, mass conservation, momentum conservation; and for the Timewave we have Novelty conservation.

The same evolutionary concept can be applied to an individual planet, and individual species and its cultural forms, and IMO an individual lifeform such as ourselves. Novelty Theory is simply an attempt to characterize such evolutionary process in terms of a temporal mechanics, or complex notion of time that is fractal or self-similar in nature. In other words, any evolutionary process from simple to more complex form occurs in the crucible of fractal time – or time that includes non-linear or self-similar features at all time scales of an embedded evolutionary process. In simple terms this means that any process occurring in time as viewed on a small scale – say over a one year period - has very similar structural features to a process occurring in time on much larger scales – say over a thousand year period. In an individual‘s life process one can see similar patterns whether one looks at a 20 year timespan, or a 6 month timespan.

In summary, we live in a cosmos and on a planet having evolutionary processes that create and conserve increasingly higher-ordered states of complex form. Such complex form is evolving in a manner that includes becoming more highly integrated, or interconnected, to function in service to some greater whole.

 

***********************************************************************************************************
The magical I-Ting. A prophecy, an oracle. People turn to it with the most hidden desires. But what does mathematics have in common with it? Calculations? Graphs?

***********************************************************************************************************

Mathematics is the fundamental language of form and function in nature as well as the language of relationships in nature. The I-Ching - and I am by no means an expert on it – is another language of form and function, and of relationships in one’s individual life process. Nearly everything in nature has holographic features – or self-similar features. This simply means that the image of the whole is contained in every piece of the hologram – or patterns appearing at large scales, also appear at increasingly smaller scales. The I-Ching is a system of thought that is linked to human experience through abstract symbols. These abstractions are symbolic transformations that change one form of matter/energy into another form of matter/energy. In the case of the I-Ching there is a presumed energetic link between the life process of a person, and the pattern of coins or sticks that results from that person throwing the coins or sticks. The resulting hexagram created by this pattern of coins or sticks is an abstract symbol for the pattern of life process that is related to the intention or thought of the one casting the coins or sticks. If one accepts the premise of an energetic link between the person throwing such coins or sticks, then the I-Ching as a system of thought becomes very plausible. The holographic and even quantum features of nature and the cosmos would then manifest themselves in this system of thought through its symbolism.

The I-Ching has a number of mathematical features that have been explored by many others, including the relationship between the 64 hexagrams of the I-Ching and the 64 codons of human DNA. The relevant mathematical feature in relation to your question is, of course‚ ‚the first order of difference‘ as McKenna called it. Each hexagram of the I-Ching has six lines stacked on above another. Each line is either solid or broken in the center. The value of the hexagram is determined by the sequence of solid and broken lines contained therein. In hexagram 1 of the King Wen sequence of hexagrams, for example, all six lines are solid. In hexagram 2, all six lines are broken. The first order of difference is simply the number of lines that change as one moves from hexagram to hexagram over the sequence of 64 hexagrams. When moving from hexagram 1 to hexagram 2 in the King Wen sequence, all six lines change from all solid to all broken lines. Thus the first order of difference is determined to be 6 in this case. For the remaining hexagrams the first order of difference varies from 2 to 5. So for Terence McKenna’s system of thought, the first order of difference for the King Wen sequence of the I-Ching, produces a set of 64 numbers as one steps through each pair of hexagrams beginning with hexagram 1. This is the basic or fundamental number set that is used to construct the Timewave. Additional mathematical operation are performed on this basic number set to produce the Timewave graphs that many are now familiar with.

My work with the Timewave began after my first meeting with Terence in Boulder, Colorado. I was intrigued by his concept of an I-Ching based Timewave, and his perspective about time when he presented his work at this meeting. As a scientist and mathematician I also thought that such a ‚waveform‘ and system of thought should lend itself to a deeper exploration and more complex mathematical analysis if it was in fact was a true representation of some fundamental feature of ‚reality‘. I expressed these thoughts to Terence after the workshop, and told him that I would like to begin a more detailed analysis of his ideas and the Timewave. He was intrigued by my ideas and told me that he would put me in touch with the mathematician who wrote his Timewave software so that I could have the software modified in order to make it more user-friendly for mathematical analysis.

After an initial period of developing the mathematical approach for Timewave analysis, and having the software modifications completed, it became clear to me that this was likely going to take a lot more thought and effort, in addition to requiring much easier access to large volumes of historical data than I had at the time. High speed internet access was limited to institutions and comparatively few individuals, and was expensive. Moreover, there was no Wikipedia or comparable source of historical information to draw upon. So I suspended my work until I could easily get the information that I needed. About 3 years later I decided to make another attempt at a mathematical exploration of the Timewave, so I went to Terence’s website to see what the status of the Timeave was. It was then that I discovered the Watkins objection on Terence’s website – written by a British mathematician who had discovered inconsistencies in the mathematics of the Timewave. Watkins then challenged Terence to explain these mathematical inconsistencies or abandon his theory and Timewave entirely.

The Watkins investigation and challenge changed my perspective about the Timewave and forced me to do my own investigation of the fundamental mathematics that he had exposed. My investigation ultimately led me to the conclusion that Watkins had indeed exposed a significant error in the mathematical development of the Timewave. Unlike Watkins, however, I did not think that this error was fatal to Novelty Theory, and I also thought that the error could be corrected. I explained this to Terence and asked him if he would allow me to correct and formalize his mathematics. He agreed, and I proceeded to produce a mathematical and philosophical formalization of the Timewave. The rest is history, and all this work is published on my website for anyone to read.

 

- to be continued -

www.johnsheliak.com

 

Special Thanks to Milka Janegova & Karol Hlavka

Sokol, CEZ OKNO

 


Full interview coming soon...

 


október 25, 2010 07:50 dopoludnia
  • Komentáre

1 Komentáre

  1. Obrázok používateľa Anonymný
    Anonymnýjúl 16, 2015 18:00 popoludní

    Komentár: 

    Mám zmiešané pocity...ale článok je veľmi dobrý!

 

 

Top