audioknihy stiahni a počúvaj

Obrázok používateľa CEZ OKNO
Šesť záhadných objavov, ktoré súčasná veda nedokáže vysvetliť (#4 Baigongské rúry)

Hora Baigong pri jazere Toson nachádzajúcom sa v provincii Guangdong v Číne ukrýva dodnes jednu z najväčších a stále nevyriešených záhad tohto sveta. Závery expedície čínskych vedcov hovoria o pôsobení dajakej tajomnej, snáď mimozemskej civilizácie v tomto kúte nášho sveta. Aký senzačný objav z okolia hory Baigong priviedol aj logicky uvažujúcich, serióznych vedeckých pracovníkov k myšlienke, že našu planétu mohli v minulosti navštíviť návštevníci z iných končín vesmíru?

Záhada

Samotná hora Baigong sa skladá prevažne z bieleho vápenca so zastúpením ílovitej zeminy a v jej bezprostrednej blízkosti sa nachádza slané jazero Toson. V prednej časti hory s dvesto metrov vysokým priečelím v podobe prudkého svahu dvíhajúceho sa majestátne k oblohe sa nachádzajú tri trojuholníkové jaskyne, z ktorých dve sú však z dôvodu hroziaceho rizika pádu a zrútenia neprístupné. Prostredná a najväčšia jaskyňa o dĺžke šesť metrov pôsobí pri porovnaní s prírodne utvorenou dutinou vzniknutou vodnou eróziou skôr dojmom umelého pôvodu. Práve v tejto jaskyni sa zachovala železná rúra s priemerom 40 centimetrov prebiehajúca v priamej línii z hora nadol, avšak v dôsledku dlhodobej erozívnej činnosti sa z nej dochovala iba polovica. Samotná lokalita potom bola expedičnou skupinou v roku 1996 rozdelená do niekoľkých oblastí. Prvá oblasť zahrňuje jaskyne s viac než 30 rúrami, druhá oblasť sa rozprestiera do vzdialenosti zhruba 40 metrov smerom k brehu jazera a dá sa v nej medzi pieskom a kamením nájsť veľké množstvo malých železných trubiek o priemere 2 až 4,5 centimetra, ktoré sú orientované severovýchodným smerom. Niektoré z týchto trubiek sú neobvykle pokrútené a iné nedosahujú ani hrúbku obyčajného špáradla. Tretia oblasť zahrňuje pobrežné pásmo s dĺžkou 800 až 1000 metrov, ktoré je posiate rozbitými rúrkami rôznych dĺžok a mnoho z nich sa dá pozorovať aj pod hladinou priľahlého jazera.

 

Vstup do jaskyne na severovýchodnom brehu jazera Toson

 

Prečo zostáva záhada neobjasnená

Záhad spojených s týmto miestom bude určite viacero, pozoruhodným zistením napríklad je aj fakt, že čínsky výskumník a spisovateľ Ma Pei Hua poukázal na zarážajúcu skutočnosť a to, že jedna z objavených železných rúrok s priemerom 40 centimetrov vedúca do vnútra jaskyne je silno rádioaktívna a hodnota gama žiarenia v okolitej hornine je dvadsať krát vyššia než rádioaktívne hodnoty namerané u bežnej skaly. Na základe chemických analýz bolo zistené, že rúry sú vyrobené zo železa s prímesou ďalších kovov, pričom obsahujú 7 až 8% zlúčenín, ktoré v súčasnosti nepoznáme. Analyzované vzorky ďalej obsahovali množstvo oxidu vápenatého a kremičitého. Tieto prvky však podľa výsledkov analýzy neboli súčasťou pôvodného materiálu a vznikli v dôsledku dlhodobého kontaktu železa s pieskom, čo by potvrdzovalo vysoký vek nájdených rúrok. Ďalšou záhadou spojenou s týmto miestom, je otázka, či sú tieto kovové rúrky dielom človeka alebo nie.

 

Prostredná a najväčšia z jaskýň nachádzajúcich sa na hore Baigong

 

Výskumom celej oblasti v blízkosti hory Baigong skutočne objavili stopy po činnosti človeka staré 3000 rokov, avšak pokročilým metarulgickým schopnostiam boli veľmi vzdialené. V prípade nálezov sa jednalo predovšetkým o kamenné nástroje, hrnčiarske výrobky, kože, vlnu a zvieracie kosti. V rámci votívnych darov boli v hroboch objavené aj bronzové ozdoby, luky so šípmi a zbytky šatstva. Archeológom sa nepodarilo objaviť žiadne nástroje, napríklad čakany alebo vrtáky, ktoré by boli istotne potrebné na vytvorenie takéhoto diela. Podľa záverov čínskych vedcov nepoznali obyvatelia Tibetu pred tisícami rokov priemysel, oceľ ani železo.

 

Časť železnej rúrky

 

Ďalšiu hádanku v sebe ukrýva aj voda blízkeho jazera Toson. Obsahuje totiž rozpustené lítium, ktoré sa používa napríklad v jadrovom odvetví pri výrobe trícia, a v súčasnosti sa zlúčeniny tohto alkalického kovu používajú ako palivo v raketoplánoch. Lítium má tiež využitie ako chladiaci a tieniaci materiál v jadrových reaktoroch. Mohol teda celý komplex hory Baigong slúžiť ako pristávacia alebo odpaľovacia rampa pre lietajúce lode? Alebo bola pri jazere Toson postavená pradávna jadrová elektráreň? Možno? Ale to je sú asi len teórie v rovine hypotéz. Samozrejme existujú aj triezvejšie teórie pokúšajúce sa poodhaliť tajomstvo pôvodu záhadnej sústavy týchto pozoruhodných reliktov. Jedna napríklad tvrdí, že by mohlo ísť o fosílie rákosia rúrkovitého tvaru, ktorý sa pod obrovským tlakom metamorfoval. Avšak i táto teória má svoje chyby. Rastlinné ako aj živočíšne fosílie sa môžu zachovať len vo svojej pôvodnej forme. Naviac nemôžu tvoriť zámerne usporiadané tvarované objekty.

 

Breh jazera Toson, neďaleko hory Baigong s časťami kovových rúrok

 

Ďalšia teória sa opiera o existenciu legendárnej krajiny Mu, ktorej priemyselne vyspelá civilizácia mohla mať na svedomí vybudovanie tunajšieho komplexu. Táto teória ale však tiež asi zostane iba v rovine špekulácií. Ako vidíme teórií a hypotéz o pôvode a účele celej lokality je niekoľko, ktorej sa však podarí odhaliť pravý význam tohto pozoruhodného miesta je otázne, cesta výskumu je dlhá a ťažká a nám len ostáva čakať komu sa podarí nájsť ten správny kľuč k riešeniu a poodhaliť tajomstvo z histórie zahalené závojom minulosti.

 

Andy Guerriero

Zdroje: http://skeptoid.com/episodes/4181
http://otherworldmystery.com/the-mystery-of-the-baigong-pipes
http://www.thelivingmoon.com/43ancients/02files/Baigong_Pipes.html
http://www.ancient-wisdom.co.uk/chinabaigong.ht
http://stansjournal.com/index.php?page=news&type=view&id=bonus-article%2...

Preložil, skultivoval a doplnil: Pavol

exkluzívne.cez.okno

 

Súčasní ľudia sa radi cítia byť dokonalejšími než ľudia, ktorí žili pred stáročiami, veď čo takého mohli dokázať v prítmí svojich primitívnych obydlí sužovaní napríklad predstavami o tom, že sa uzdravia z prechladnutia po tom, ako im vyvŕta liečiteľ dieru do lebky. Ale musíme uznať, že zanechali za sebou niekoľko artefaktov, ktoré donútili aj tých najchytrejších moderných vedcov poriadne sa nad nimi zamyslieť. V tomto seriáli vám predstavíme niekoľko nasledujúcich záhadných objavov, o ktorých sme presvedčení, že boli vytvorené len za tým účelom, aby potrápili budúce generácie...

Všetky časti postupne nájdete na tejto adrese.

 

Súvisiace:

Potrubí u Baigongu
http://www.cez-okno.net/clanok/archeologia/potrubi-u-baigongu

ARCHEOkienko
http://www.cez-okno.net/archeokienko

 


júl 11, 2012 22:27 popoludní
  • Komentáre

9 Komentáre

  1. Obrázok používateľa SomTenKtorySom
    SomTenKtorySomjúl 12, 2012 14:17 popoludní

    Komentár: 

    Neprístupné jaskyne vraj z dôvodu možného zrútenia. Je zaujímavé, že prakticky všetko, čo sa nájde a mohlo by zásadným spôsobom zmeniť najmä výklad tzv. histórie, je pre vedecký výskum zablokované. Čína tam toho má viac, napr. aj pyramídy, a nechce povoliť ďalší výskum. Edgar Cayce, vo svojich hypnotických tranzoch jeden z najviac úspešných a zdokumentovaných "záhad", sa mal vyjadriť, že pod ľavou labkou egyptskej sfingy je staroveká knižnica, ktorá by mala osvetliť mnohé z našej minulosti. Nemáme snáď moderné technológie, ktoré by aj bez kopania ukázali, či tam niečo je? (Alebo už vykopali a ...?)
    Ak to nie je zámer, že nás chcú držať v dezinformáciách a lžiach, tak potom čo? Miliardy vydávajú na celosvetové vraždenie a ničenie...

  2. Obrázok používateľa Pavol
    Pavoljúl 12, 2012 20:42 popoludní

    Komentár: 

    Dobrý deň,
    Pokúsim sa vám odpovedať na Váš komentár.
    Dôvodov uzatvorenia skúmanej lokality môže byť viacero, od objektívneho hroziaceho nebezpečenstva vo forme zosuvov až po dôvody vo forme zničenia nálezového miesta verejnosťou pred jeho preskúmaním. Líši sa to prípad od prípadu. Čo sa týka autoritárskych režimov tam je prístup ešte ťažší aj pre vedeckú obec a mimo štátom schválených expedícií vo väčšine prípadov uskutočňovaných vlastnými štátnymi inštitúciami je možností naozaj málo. Dôvody utajenia sú rôzne, ale obyčajne sa jedná o určité snahy skresliť isté ideovo nevyhovujúce historické fakty.
    Metódy o ktorých sa zmieňujete sú takzvané "neinvazívne" metódy výskumu a sú súčasnej archeológií známe a hojne využívané.
    Problému výskumu pod Egyptskou Sfingou sa venoval známy Egyptológ Dr. Zahi Hawass a jeho zistenia boli aj zdokumentované. Pokiaľ viem žiadna záhadná miestnosť ani nálezy sa nenašli. Ak Vás táto téma osobne zaujíma odporúčam seriál televíznej stanice History channel - Chasing mummies. Viac link: http://www.history.com/shows/chasing-mummies/videos/vip-sphinx-tour#vip-...

  3. Obrázok používateľa Anonym
    Anonymjúl 13, 2012 13:13 popoludní

    Komentár: 

    Problému výskumu pod Egyptskou Sfingou sa venoval známy Egyptológ Dr. Zahi Hawass a jeho zistenia boli aj zdokumentované

    Problem je, ze prave tento clovek je (bol) hlavnou brzdou a prekazkou riadneho a dogmami nezatazeneho vyskumu v ramci egyptologie. Vzdy, ked sa vynorila o niecom ina teoria ako ta, ktora bol nim odobrena (oficialna/ucebnicova), zacal robit bordel a kazdeho len urazal a zosmiesnoval. Este ze je uz prec, hadam sa casom podari otvorit nezaujate vyskumy, kedze v Egypte je toho vela na nezavisle skumanie.

  4. Obrázok používateľa SomTenKtorySom
    SomTenKtorySomjúl 13, 2012 14:17 popoludní

    Komentár: 

    Dr. Zahi Hawass je pokiaľ viem, alebo bol, šéfom egyptológov a ako predstaviteľovi konvenčnej vedy nemám dôvod mu veriť ani v najmenšom. (Viď napr. problém s Westom). Tak ako všeobecne celému dnešnému mainstreamu a propagande denne ľuďom vtĺkanej do hláv. Nehľadám za každú cenu senzácie ani nechcem byť konšpirátor, ale nezrovnalostí so zaužívaným výkladom (aj dejín) je už príliš mnoho na to, aby mohli byť ignorované. Čo žiaľ je práve ich spôsob jednania. Keď spomínate autoritárske režimy (ale nie len tieto), nie je zvláštne, že reštrikcie sa týkajú práve výskumu tabuizovaných tém? Ktoré by zásadným spôsobom prepísali vžité dogmy. Takýto stav im ale vyhovuje, veď ovládanie stáda je možné len pokiaľ je toto držané v nevedomosti...

  5. Obrázok používateľa Pavol
    Pavoljúl 13, 2012 17:06 popoludní

    Komentár: 

    Dobrý deň,

    Ďakujem Vám za vaše podnetné názory a komentáre, ale myslím ,že by sa hodili skorej k inej samostatnej téme venovanej tejto problematike. Ako neprináleží mi hodnotiť osobu Dr. Zahi Hawassa a názory je jeho pôsobenie sú rôzne, jedno je však zrejmé ,že ako odborník zlyhal skôr po ľudskej než odbornej stránke.

    Problémom výskumu a skúmania tejto architektonickej pamiatky staroveku sa venovalo viacero odborníkov. Ich výskumy nepriniesli nič až tak prekvapivé okrem potvrdenia existencie pripojovacích chodieb a zádušných chrámov v okolí celého komplexu s ktorým staršie teórie nepočítali. Konšpiračné teórie sú vec druhá a osobne si myslím, že konkrétne v tomto prípade za tým nemusíme hľadať nič zvláštneho ani pozoruhodného. Záhady priťahujú pozornosť a záujem o ne priťahuje zisk. V dnešnej dobe sa aj história a pamiatky stali predmetom zisku a udeľovanie výskumných licencií je jedným z nich , vyhráva ten kto ponúkne najviac. Osobne skorej predpokladám ,že v tomto prípade by mali zainteresované strany skôr záujem znemožniť nepotvrdenie týchto teórií ,lebo daná lokalita by prišla o časť zo svojej atraktívnosti pre určitú skupinu návštevníkov a tým by došlo k zníženiu ziskov.

    Odborne sa tejto problematike venoval napr. Dušana Magdolen v článu Historickej Revue:

    http://www.historiarevue.sk/index.php?id=2005magdolen5

  6. Obrázok používateľa matej
    matejjúl 12, 2012 23:39 popoludní

    Komentár: 

    Prvok je napriklad zlato, zelezo, cin... nie je mozne ze by akakolvek zliatina obsahova neznamy prvok... a este ze by aj urcili kolko %

  7. Obrázok používateľa Pavol
    Pavoljúl 13, 2012 14:06 popoludní

    Komentár: 

    Dobrý deň,
    ďakujem za vašu pozornosť.
    Samozrejme máte pravdu, chyba vznikla pri prepise z jedného zdroja kde to bolo uvedené nesprávne.
    Jedná sa samozrejme o chemické zlúčeniny nie prvky.

  8. Obrázok používateľa Paces
    Pacesnovember 18, 2012 00:56 dopoludnia

    Komentár: 

    Citát priamo z textu :
    "Na základe chemických analýz bolo zistené, že rúry sú vyrobené zo železa s prímesou ďalších kovov, pričom obsahujú 7 až 8% zlúčenín, ktoré v súčasnosti nepoznáme."
    Kde bolo spomenuté, že prvky? Treba čítať, čo je napísané, nie domýšľať si...

  9. Obrázok používateľa Anonym
    Anonymjúl 24, 2012 21:28 popoludní

    Komentár: 

    Ja som hľadač pravdy a s teóriami dnešnej vedy nesúhlasím a len sa nad nimi pousmejem. Už dávno totiž viem že pravda o dejinách ľudstva je celkom iná. Otvoril som svoju myseľ a pravda sa mi vyjavila. Ľudia nežite v stáde. Hľadajte pravdu pretože kto hľadá -nájde.

 

 

Top