Obrázok používateľa CEZ OKNO
Vývoj znamení Váhy: CESTA VYROVNANOSTI

Znamení zvěrokruhu Váhám přísluší jako protipól bojovně jednající Beran. Na začátku vývoje chybí Váhám ještě úplně rozhodování a odhodlání. Slabost v jednání, ano dokonce neschopnost jednání zkouší kompenzovat uměleckým estetizmem. Tak jako začínající Beran před samou akcí neuvažuje a pudově, slepě jedná, uzavírá se váha i před pouhým pomyšlením na své jednání a zůstává vězet ve slabosti v rozhodování. Protože celý svůj akční potenciál nepoužívá k jednání, soustřeďuje se na duchovnost a tam rozvíjí úžasný duchovní útočný potenciál.


V myšlení se orientuje tak, aby nalézala tím větší tématický okruh agrese, čím obtížnější je pro ni krok k akci. Tak vzniká na nižším vývojovém stupni činnost od psacího stolu zavánějící dekadentní agresí kardinála Richelieu, jenž s podporou gesta v glazé rukavičkách podepisoval ortely smrti. Nebo syndrom Piláta Pontského, který nechával odsoudit a myl si ruce na znamení zdánlivé nevinnosti, ačkoli měl vlastní rozhodující zodpovědnost.

 

Díky této slabosti v rozhodování slouží neosvobozená Váha tak ráda jako prováděcí nástroj, jako vykonavatel od psacího stolu nebo delegát, aby se mohla schovávat za něčí zodpovědnost. Vlastní tělesná slabost spojená s agresí potlačovanou v duchovnosti, může při neosvobozeném ascendentu Vah (jako např. Adolf Hitler) vést k vytvoření pánovité ideologie, v níž se Váhy obklopují závislými lidmi (Beran jako protiznamení - okolí), kteří potom - právě tak neosvobozeni - všechno zničí, což jim nařídila ideologie Váhy.

Osa Váhy/Beran popisuje napěťové pole od diplomacie (Váhy) a přímosti (Beran), od války (Beran) a míru (Váhy), od sportovní energie a intenzity (Beran) a umělecké dekadence (Váhy). V astromedicíně ovládá Beranova planeta Mars tepenný podíl koloběhu krve, k Váhám jsou přiřazeny žíly (Venuše).

Tak lze nalézt zdánlivý obraz vnitřních kvalit planet a zvěrokruhu odrážející se v doplnění částí krevního oběhu: V jasně červené, na kyseliny (energii) bohaté krvi tepen, pumpované srdcem pod tlakem a poskytující organizmu energetické zabezpečení je beraní kvalita. Váhy proudí v beztlakové, namodralé venózní krvi zpět k srdci a mají na starosti staré nečistoty. Vzdáleně může být osa Beran/Váhy definována jako pohybová popř. vztahová osa, protože na jejích osových pólech proti sobě stojí přesvědčené já (Beran) a ty (Váhy). Váhy přitom přichází od pólu ty a rády přehlíží druhé.

 

Váha 1

Na 1. vývojovém stupni začíná neosvobozená Váha jako nerozhodný, jednání neschopný a zbabělý současník. Zkouší podvádět život bez třenic, což nutně vytváří nepočestnost, vlastnost spojenou s neosvobozenými stupni Blíženců, Panny, Štíra a Ryb. Jenže nepoctivost Vah se projevuje v nasazení zdvořilosti, zatímco u Blíženců úskočností, u Panny vypočítavostí, u Štíra psychotaktickou strategií a u Ryb matoucí nepochopitelností.

Často vysoce uznávaný smysl Vah pro estetiku je na tomto stupni téměř neznatelný. Může se projevovat ještě jako nevkus, což se zdá v klasickém astrologickém pojetí pochybné, protože výše vyvinuté stupně jiných znamení vykazují velmi často mnohem vyšší umělecké cítění než Váhy ve svých počátečních vývojových stupních.

Beranovi jako 1. znamení zvěrokruhu nejsou ještě dány žádné alternativy, takže může volit rozhodnutí spontánně a bez rozvážení - nezávisle na jeho kvalitě. Váha, jako znamení Alternativy, je stále stavěna před rozhodnutí volit z rovnováhy dvou stejně hodnotných vhodných možností jednu. Dost často zůstává - rozhodně na neosvobozených prvních vývojových stupních - uzavřena v ochromeném rozhodování a ustrne v zdánlivé rigidní harmonii.

 

Váha 2

Váha 2 se ještě vyznačuje ve vysokém měřítku neodhodlaností.

Zde spočívá jeden z velkých problémů astrologie, popř. všech symbolikou daných systémů, totiž že kritérium vyššího vývoje je rozhodující pro symbolické vyjádření. Nelze ho nalézt uvnitř symboliky. Tak například může vysoce vyvinutý typ Blížence — ačkoliv blíženecká symbolika nevykazuje téměř žádný vztah k estetice — projevovat více smyslu pro krásu života než neosvobozená Váha, i když je přece estetickým znamením. Logicky uvažující kritici astrologie zde dotáhli obtíže s uspořádáním kvalit symbolů až na samou hranici. Skutečně je nutno připustit, že zde mohou pomoci pouze dlouhodobé zkušenosti a s nimi rostoucí cit pro symboliku, jemuž zůstává systém symbolického myšlení věrný.

Spektrum neosvobozené Váhy se projevuje blazeovaností v přístupu ke kompromisu, k duchovní dekadenci. Kde se jí nezdá úspěch pomocí pochlebování možný, zkouší neosvobozená Váha ve své duchovní agresi použít jiné plány a projevuje se jako duchovní žhář. Osobní konfrontací se Váha odebírá na tomto vývojovém stupni dále a doufá, že přesune životní boj na úroveň duchovní plánované hry.


Článok nájdete na tejto adrese


Nicolaus Klein

Zdroj: http://www.energiezivota.com/


KNIHU nájdete na tejto adrese


 

Súvisiace:

Heraklove úlohy
http://www.cez-okno.net/clanok/heraklove-ulohy

Seriál: Astrológia ako duchovný rozvoj
http://www.cez-okno.net/rubrika/serial-astrologia-ako-duchovny-rozvoj

ENERGIE ŽIVOTA Výber
http://www.cez-okno.net/rubrika/energie-zivota-vyber

 


január 28, 2017 00:33 dopoludnia
  • Komentáre

0 Komentáre

 

 

Top